0

Din handlekurv er tom

Angrerett, Garanti & Reklamasjon

Kontaktinfo
E-post: retur (at) chillout.no
Tlf: 22 35 42 00 (tast 5)

Angrerett & 30 dagers åpent kjøp

Du har alltid 30 dagers angrerett på varer som er kjøpt i nettbutikken.

Angrerettperioden gjelder fra og med mottak av varen(e), og omfatter varer som er i tråd med gjeldende bestemmelser i Angrerettloven, kort oppsummert:

Varen må fremstå som ny og ubrukt, slik som du selv mottok den.

Du kan benytte angreretten din ubegrunnet, og returnere varen din til oss sammen med utfylt angrerettskjema på følgende måter:

  • Returnere i butikk

Du kan returnere varen(e) i butikkens åpningstid ved å henvende deg i kassen med ditt WEB-ordrenummer eller navn som referanse. Du vil få et innleveringsbevis i butikken, men vær oppmerksom på at refusjonsoppgjøret gjøres via nettbutikksystemet, per omgående.

  • Returnere i post

Vi legger ved en returlapp (Bring) i de fleste ordreforsendelser. Dersom du ikke har mottatt en returlapp, ta kontakt med oss på retur@chillout.no

Innlevering, behandling og refusjon

Innlevering av din post-retur gjøres alltid på nærmeste post i butikk eller postkontor (Bring) uavhengig av hvordan du mottok varen fra oss.

Tips: be gjerne om en kvittering med det samme du leverer inn pakken.

Behandling av mottatt returforsendelse skjer på vårt hovedlager og gjøres per omgående, så raskt vi kan. Du får en returbekreftelse på e-post når din retur er ferdig prossessert.

Du får din refusjon via samme betalingsmåte som du benyttet ved kjøp (Kort, Vipps eller Klarna).

Vær oppmerksom på at det i noen perioder kan ta litt lenger tid med returbehandling enn normalt. Dersom du synes at det tar lang tid, ta gjerne kontakt med oss.

Avvik i forsendelse

Dersom det er en feil med forsendelsen i form av fysisk skade eller feil innhold, ta kontakt med oss for å finne beste løsning.

Garanti / Reklamasjon

I nettbutikken selger vi varer av flere typer, fra flere ulike merker og produsenter. Det er derfor ingen standard-løsninger på håndtering av slike saker, men her følger litt generell informasjon som kan være til nytte.

Chillout.no viderefører våre leverandørers garanti og deres retningslinjer håndtering av reklamasjonssaker, i tråd med norsk forbrukerkjøpslov.

Dersom du har oppdaget en feil med varen som du tror innbefattes av garanti og -reklamasjonsretten, er det aller enklest å sende oss en e-post, og inkludere:

  • WEB-ordrenummer
  • Beskrivelse av feilen, evt. hendelsesforløp
  • Bilde av skaden

Vi kommer tilbake til deg så snart vi har innstilt oss på en løsning i tråd med norsk forbrukerkjøpslov og vår leverandør/produsent.

Dette godkjennes normalt sett:

  • Skade som har oppstått som følge av fabrikkfeil, herunder deler som løsner eller går i stykker, eller nedsatt funksjonalitet som følge av normal bruk.

Dette godkjennes ikke normalt sett:

  • Skade som har oppstått som følge av uhell forårsaket av forbruker selv eller tredjepart (flyselskap, uautorisert reparasjon, o.l.), normal kosmetisk slitasje.

Behandling av garanti- og reklamasjonssaker:

Behandling av garantiservice og reklamasjon bestemmes ut fra de overordnede retningslinjene til leverandør eller produsent, så lenge disse er i tråd med norsk forbrukerkjøpslov.

Reparasjon (godkjent)

Dersom din vare skal repareres, vil du kunne levere inn denne i en av våre butikker eller via returlapp. Ta kontakt med oss for å få returlapp.

Vær oppmerksom på at behandlingstid for reparasjon varierer etter sesong og eksterne forhold.

Normal behandlingstid for garantireparasjon er 14 dager.

Omlevering (godkjent)

I noen tilfeller er det hensiktsmessig å erstatte defekt vare med en ny vare. Tilgjengelighet av nye varer er i visse tilfeller begrenset til leverandørens lagerbeholdning eller vår lagerbeholdning. I enkelte tilfeller vil vi kunne tilby en nyere eller tilsvarende modell som erstatning for en utgått modell.

Refusjon (godkjent)

Dersom din vare er godkjent for refusjon, vil dette gjøres via nettbutikksystemet. Du kan levere inn din defekte vare i butikk eller via post, ved å benytte returetikett. Husk å merke din returforsendelse med tildelt RMA-nummer eller annen referanse.

Avvist garanti/reklamasjon (ikke godkjent)

Dersom leverandør, produsent eller deres servicepartner ser grunn til å avvise din reklamasjon, vil du få beskjed om dette, med en detaljert begrunnelse utstedt på vegne av produsenten. Avvist vare returneres ureparert. Unntaksvis vil du kunne få tilbud om en betalbar reparasjon. Dette får du mer informasjon om fra oss dersom det blir aktuelt.

Nyhetsbrev