Gründerne Fredrik Mørch-Johnsen og Jarle Moberg møtte hverandre på NHH i Bergen og endte opp med å skrive masteroppgave sammen – som ble forretningsidéen til Chillout. 15 år senere jobber de fortsatt med «verdens beste idé».
– De har alle sin egen sjel. Butikkene har samme navn, men innenfor veggene er de alle littulike. Målet er å oppleve noe nytt når du går inn i en butikk i Stavanger eller Oslo eller… kanskje en dag i New York?, sier Jarle Moberg, gründer og medeier i Chillout.
– Samtidig skal du alltid kjenne igjen den gode «Chillout-følelsen» som setter tonen i alle våre butikker. Den er skapt av fellesskapet mellom våre kunder og ansatte: en møteplass for likesinnede reisende.
Det er denne stemningen som også skal komme frem når butikken i Stavanger åpner sine dører. Siden Chillouts første butikk åpnet for 15 år siden har reisekonseptet vokst seg til fem butikker i Oslo, Bergen og Moss – og nå tar vi et stort byks utenom våre velkjente trakter når vi åpner butikk i Stavanger, en by vi lenge har lengtet til å plante våre føtter.